Vzkazník webu Mapy Garmin
Ahoj Dave, mám jen malou prosbičku. Po nainstalování tvé mapy pro začátečníky mi vše funguje až na drobé nedostatky a to, že když projíždím kruhový objezd tak mám ve skutečnosti odbočit na 2-hém výjedu , ale podle navigace mě říká abych odbočil hned na prvním výjezdu. Nevím čím to je jestli jsem něco špatně nenainstaloval. Děkuji předem za odpověď.Jirka
|
| Ahoj, uveď přesné místo v mapě, odkud kam mám nasimulovat projetí a s jak nastaveným výpočtem trasy.
|
Jaro, neviem, či Ti ide o použitie DEM v PC, alebo v GPS. Ja vlastním Garmin Oregon 450, ku ktorému bola mapa Slovakia Topo 3. Tú som ponechal v GPS, ale ju mám pre jej kvality radšej vypnutú (súčasné Garminy podporujú mať v sebe nahratých viacero samostatných máp). Garmin primárne používam na turistiku, alebo na bike. Mapu Slovakia Topo 3 mám v GPS práve kvôli DEM profilu (je vypnutá), zapnutá je OSM mapa (free) + samostatná vrstva lesné cesty od NLC Zvolen spracovaná nadšencami z gpsforum (free). Ak použiješ mapu bez vrstevníc, tak si môžeš z Daveovej stránky nahrať vrstevnice po 10 m a použiť tiež. Dave týmto potvrdzujem funkčnosť vrstevníc na Garmin Oregon 450, Garmin Basecamp aj Qlandkarte GT. :) Ak Ti ide o DEm profil v PC, tak ostaň u Qlandkarte. ja používam na správu GPX logov Basecamp, ale na plánovanie trás Qlandkarte :)
|
Tak uz vidim, ze vie. Akurat ta bolest pre windowsaka co sa snazi do toho dostat dem je nesmierna,. nemas na to niekde navod? Navod u nich, ze gdal provides shell. use it. nie je uplne zrozumitelny... :)
|
Diky moc Brano! Vyskusam ten qlandekarte. S GPS len zacinam. Velmi seriozne uvazujem o kupe oregon 600. Vie ten qlandekarte spolupracovat nejako s garminom? Ze tam odoslem trasu a pod? Dik este raz!
|
Jaro, tak som to pozrel na Basecampe (BC). Dá sa to obísť ak máš v BC nainštalovanú mapu, ktorá obsahuje DEM profil. Ja som mal ku GPS mapu Slovakia Topo 2, takže som si ju šupol do BC. Keď vytvorím CESTU v mape, ktorá nemá DEM, tak mi profil nezobrazí. Potom treba prepnúť mapu na mapu s DEM (napr. Slovakia TOPO 2) a kliknúť znova na CESTU. Vtedy sa profil objaví. Keď dám vytvoriť TRASU, tak tento spôsov nefunguje. Ak sa Ti jedná o iné krajiny (kde nemáš mapy s DEM profilom), tak Ti odporúčam Qlandkarte GT :)
|
Ahoj Jaro, doma pozriem, či to naozaj nejde aj na Basecamp-e - dám vedieť. ja to spoľahlivo robím cez Qlandkarte GT (sourceforge.net/projects/qlandkartegt/). Tam si vieš ku mape nahrať DEM profil, alebo vieš pri vatváraní použiť dáta zo servera. Qlandkarte GT je na prvý pohľad trošku kostrbatejší na ovládanie, no podporuje napríklad zobrazenie viacerých vrstiev naraz (čiže si na mape vieš zobraziť aj vrstevnice z Daveovej stránky)
|
Tak uz nieco potrebujem :) Ako je to s OSM mapami a elevation data v software ako base camp. Neukazuje mi to vyskovy profil... Asi nieco robim zle... Urobil som route/track a snazim sa zistit prevysenie..., Je to mozne?
|
Dave, zatial nic nepotrebujem. Len chcem povedat - klobuk dole :)
|
autem.wz.cz | 05.03.2015 13:13 |
Dobrý den. Pakliže jste v tomto oboru zorientován a jste znalý věci, požádal bych náhled. Je několik stránek s mapami pro Garmin >garmin.openstreetmap.nl / freizeitkarte-osm.de / frikart.no< a tak bych se chtěl optat v čem je rozdíl v těchto stažených mapách a z kterého odkazu by jste ze svého pohledu a zkušeností doporučil stahovat? Některé mapy vytvoří složku >alternativaslibres< a sleduji i rozmanité barevné provedení. Má to nějaký význam při navádění na silnicích? Děkuji za informaci.
|
| Dobrý den, abych mohl ony mapy posoudit, tak bych si je musel nainstalovat, což nemám v plánu. Z hlediska grafiky by mi nejvíc vyhovovaly ty z frikartu, protože bych si mohl vybrat, zda chci mapu silniční či turistickou a rovnou vidět, jak vypadá grafika. Ovšem osobně bych si takovou mapu stáhl, jen pokud bych jel někam do Evropy a v tom případě od tvůrce, který pochází ze státu, do kterého bych jel a pouze v případě, že mapa obsahuje TYP soubor. Každý totiž nastavuje generování mapy podle zvyklostí v jeho zemi a jiný stát od stejného tvůrce už nemusí dobře fungovat. Např. moje nastavení bylo psané pouze pro ČR, později jsem ho ohnul, aby v naprosté většině věcí sedělo i na SR, ale jiné státy už by s ním bez přeprogramování vyjely hodně okleštěně (nefungovalo by např. turist. značení či vyhledávání měst). Takže pak si např. člověk z ČR stáhne mapu Portugalska od německého autora a diví se, kolik toho v ní oproti Německu chybí. A pokud jsou v náhledu mapy vidět velké šrafované oblasti, může jít o mapu bez TYPu (tedy bez nastavení vykreslování grafiky), což vypadá ještě hůře než Evropa od Garminu.
|
jeje ,ono mi to opravdu delalo paseku kdyz se objevil treti odbocovaci pruh !! sipka ukazovala vlevo presne u sjezdu .Dave diky za tvou trpelivost. Moc si mi pomohl , budu to sledovat a kdyby neco zase budu skemrat o radu:-))
|
| Takže tip pro slovenské mapery - pokud chcete zamezit popisovaným zmatkům, kdy některé Garminy požadují odbočení vlevo v místech dálničních sjezdů, neměňte před sjezdy počet pruhů na 3 - nechávejte jen 2, jako je to u dálnic v ČR (či u dříve zadaných dálnic v SR). Ale chápu, proč to takto měníte - u 3 zadaných pruhů je další tag, který určuje jejich směry, což může být využito pro zobrazení řazení do pruhů, což kompilátor map pro Garmin zatím neumí. Jinak stránky byly ráno nedostupné, příp. se objevovala matoucí chybová hláška - v poslední době docela častý projev výpadku hostingu wz.cz.
|
mapa vedla dobre presne jako popisujes,jen hlas a sipka v hornim rohu me posilaly mimo , napadlo me ze jsem nerestartoval gpsku jenom jsem vypnul cz a zapnul sk mapu mohlo by to neco udelat?po vjezdu do republiky jsem prehodil mapy restartnul a jelo to jako hodinky
|
| Vliv by to mělo, pokud by zůstala aktivní předchozí trasa a nový cíl by se přidal do ní. Teď mě napadlo, jestli ti to prostě jen nehlásilo, že se máš držet v levém pruhu, tedy aby jsi nesjížděl na nějakém exitu. Že Garmin moc nerozlišuje "držte se vlevo" a "odbočte vlevo", to jsem si všiml. Díval jsem se do mapových dat, že slovenská D1 je v těchto místech zadaná jinak než české dálnice, kousek před exitem je označovaná jako 3-pruhá. Co přesně ukazovala šipka a v jaké vzdálenosti od exitu? Pokud jsi měl "odbočit vlevo" těsně před exitem, tedy v místě, kde se dá odbočit jen vpravo a v mapě jsou na krátkém úseku zadány 3 pruhy místo 2, tak bych to chápal.
|
nastaveni jsem mel stejne .sice nevim co je aktualni ale pise mi toto ,verze softwaru3.80,text2.60 audio2.20 nebo co mam konkretne zjistit ?
|
| Firmware máš podle stránek Garminu aktuální (3.80). Nepovedlo se mi žádným nastavením nasimulovat routování, které popisuješ. I při zakázání "placených silnic" probíhalo vše OK po silnicích kousek od D1. Jen když jsem místo "Nejrychlejší" zvolil "Nejkratší", táhlo mě to často doleva, přes Púchov a s vynecháním Žiliny.
|
myslim ze nastaveni gpsky bylo ok, mapa pouze Slovensko ,startoval jsem ze Srcinovce na Trnavu a pred Piestanama me to zacalo navigovat na Piestany ,no a na zpatecni ceste zase ve stejnem useku me to tlacilo do leva ,pak jeste pred trencinem do leva na brno a jeste pred Povazskou bystrici. Zilina uplne presne a pred Cadcou zase do leva ( za tunelem ) jo a cil byl zase svrcinovec.
|
| Provedl jsem simulaci průjezdu v Mapsource, povolené dálnice (neboli v GPSce Placené silnice) a Nejrychlejší trasa - v obou směrech je navádění správně. Tedy po 11 a D1, jen před Trnavou mě to stáhlo asi o sjezd dřív, ale nezadal jsem konkrétní místo. Máš v GPSce aktuální firmware a měl jsi totéž nastavení co já?
|
|
|