Vzkazník webu Mapy Garmin

Pište, ptejte se...
Jméno:
Vzkaz:
   
 
Jarda20.03.2015 11:51
Ahoj, díky za Tvou stránku je super. Neměl bys nějakej tip kde sehnat bezproblémovou mapu Evropy?
 
 Dave:20.03.2015 21:12
 Ahoj, pokud myslíš mapu Evropy vytvořenou z OSM dat, tak předpokládám, že takový soubor bude mít velikost min. 7 GB, takže bych ani nehledal a stáhnul si mapy jednotlivých států např. z norského webu frikart.no .
 
Jirka20.03.2015 08:42
Ahoj jedná se o silnici 2099 v Sokolově a kruhový objezd 501038N,12405E, a 501033, 124023 a kruhový objezd v Chodově,okr.Sokolov 501259N,124023E, nastavení má rychlejší.
 
 Dave:20.03.2015 21:03
 Ahoj, udělal jsem simulaci v Mapsource. Ten první kruháč (resp. oba dva kruháče v oblasti křížení R6 a 2099), tam je situace jasná - mapy obsahují údaje o povoleném směru jízdy na všech cestách vcházejících do kruháče. Proto se při výpočtu trasy nezapočítávají ty výjezdy, kterými nelze vyjet, protože se ve skutečnosti jedná o příjezdy (a v reálu je u nich značka "zákaz vjezdu v jednom směru"). Takže při jízdě po 2099 ze Sokolova GPSka správně hlásí u druhého kruháče "první výjezd", obdobně při jízdě do Sokolova hlásí u opačného kruháče též "první výjezd", protože nepočítá jednosměrné nájezdy od R6.

Druhý zmíněný kruháč (křižovatka ulice KHB ve směru západ - východ a na jih vedoucí Závodu míru) - opět nevidím problém, při průjezdu po 2099 ze západu na východ druhý výjezd, v opačném směru první výjezd. Na fotomapě vidím, že je odbočka na jih rozdělena do 2 pruhů ústících nedaleko sebe, kdy je jeden z nich určen jen pro nájezd a druhý jen pro výjezd - takto podrobně to není v mapě zaneseno, ale i kdyby bylo, opět by nebyl jednosměrný nájezd započítán - jako v předchozím případě.

V Chodově jsou 3 kruháče a jeden pseudokruháč, souřadnice neodpovídají žádnému z nich, takže zde jsem už kontrolu nedělal.
 
Jirka19.03.2015 16:07
Ahoj Dave, mám jen malou prosbičku. Po nainstalování tvé mapy pro začátečníky mi vše funguje až na drobé nedostatky a to, že když projíždím kruhový objezd tak mám ve skutečnosti odbočit na 2-hém výjedu , ale podle navigace mě říká abych odbočil hned na prvním výjezdu. Nevím čím to je jestli jsem něco špatně nenainstaloval. Děkuji předem za odpověď.Jirka
 
 Dave:19.03.2015 16:13
 Ahoj, uveď přesné místo v mapě, odkud kam mám nasimulovat projetí a s jak nastaveným výpočtem trasy.
 
Braňo14.03.2015 10:08
Jaro, neviem, či Ti ide o použitie DEM v PC, alebo v GPS.
Ja vlastním Garmin Oregon 450, ku ktorému bola mapa Slovakia Topo 3. Tú som ponechal v GPS, ale ju

mám pre jej kvality radšej vypnutú (súčasné Garminy podporujú mať v sebe nahratých viacero samostatných máp). Garmin

primárne používam na turistiku, alebo na bike. Mapu Slovakia Topo 3 mám v GPS práve kvôli DEM

profilu (je vypnutá), zapnutá je OSM mapa (free) + samostatná vrstva lesné cesty od NLC

Zvolen spracovaná nadšencami z gpsforum (free). Ak použiješ mapu bez vrstevníc, tak si môžeš z Daveovej stránky nahrať vrstevnice po 10 m a použiť tiež.

Dave týmto potvrdzujem funkčnosť vrstevníc na Garmin Oregon 450, Garmin Basecamp aj Qlandkarte GT. :)

Ak Ti ide o DEm profil v PC, tak ostaň u Qlandkarte. ja používam na správu GPX logov Basecamp, ale na plánovanie trás Qlandkarte :)
 
Jaro13.03.2015 19:56
Tak uz vidim, ze vie. Akurat ta bolest pre windowsaka co sa snazi do toho dostat dem je nesmierna,. nemas na to niekde navod? Navod u nich, ze gdal provides shell. use it. nie je uplne zrozumitelny... :)
 
Jaro13.03.2015 18:58
Diky moc Brano! Vyskusam ten qlandekarte. S GPS len zacinam. Velmi seriozne uvazujem o kupe oregon 600. Vie ten qlandekarte spolupracovat nejako s garminom? Ze tam odoslem trasu a pod? Dik este raz!
 
Braňo13.03.2015 14:12
Jaro, tak som to pozrel na Basecampe (BC).
Dá sa to obísť ak máš v BC nainštalovanú mapu, ktorá obsahuje DEM profil. Ja som mal ku GPS mapu Slovakia Topo 2, takže som si ju šupol do BC. Keď vytvorím CESTU v mape, ktorá nemá DEM, tak mi profil nezobrazí. Potom treba prepnúť mapu na mapu s DEM (napr. Slovakia TOPO 2) a kliknúť znova na CESTU. Vtedy sa profil objaví. Keď dám vytvoriť TRASU, tak tento spôsov nefunguje.
Ak sa Ti jedná o iné krajiny (kde nemáš mapy s DEM profilom), tak Ti odporúčam Qlandkarte GT :)
 
Braňo13.03.2015 13:10
Ahoj Jaro, doma pozriem, či to naozaj nejde aj na Basecamp-e - dám vedieť. ja to spoľahlivo robím cez Qlandkarte GT (sourceforge.net/projects/qlandkartegt/). Tam si vieš ku mape nahrať DEM profil, alebo vieš pri vatváraní použiť dáta zo servera. Qlandkarte GT je na prvý pohľad trošku kostrbatejší na ovládanie, no podporuje napríklad zobrazenie viacerých vrstiev naraz (čiže si na mape vieš zobraziť aj vrstevnice z Daveovej stránky)
 
Jaro12.03.2015 16:35
Tak uz nieco potrebujem :) Ako je to s OSM mapami a elevation data v software ako base camp. Neukazuje mi to vyskovy profil... Asi nieco robim zle... Urobil som route/track a snazim sa zistit prevysenie..., Je to mozne?
 
Jaro12.03.2015 11:33
Dave,
zatial nic nepotrebujem. Len chcem povedat - klobuk dole :)
 
 Dave:12.03.2015 12:21
 Díky :o)
 
autem.wz.cz05.03.2015 13:13
Dobrý den.
Pakliže jste v tomto oboru zorientován a jste znalý věci, požádal bych náhled.
Je několik stránek s mapami pro Garmin >garmin.openstreetmap.nl / freizeitkarte-osm.de / frikart.no<
a tak bych se chtěl optat v čem je rozdíl v těchto stažených mapách a z kterého odkazu by jste ze svého pohledu a zkušeností doporučil stahovat?
Některé mapy vytvoří složku >alternativaslibres< a sleduji i rozmanité barevné provedení. Má to nějaký význam při navádění na silnicích?
Děkuji za informaci.
 
 Dave:06.03.2015 19:24
 Dobrý den, abych mohl ony mapy posoudit, tak bych si je musel nainstalovat, což nemám v plánu.

Z hlediska grafiky by mi nejvíc vyhovovaly ty z frikartu, protože bych si mohl vybrat, zda chci mapu silniční či turistickou a rovnou vidět, jak vypadá grafika.

Ovšem osobně bych si takovou mapu stáhl, jen pokud bych jel někam do Evropy a v tom případě od tvůrce, který pochází ze státu, do kterého bych jel a pouze v případě, že mapa obsahuje TYP soubor. Každý totiž nastavuje generování mapy podle zvyklostí v jeho zemi a jiný stát od stejného tvůrce už nemusí dobře fungovat.

Např. moje nastavení bylo psané pouze pro ČR, později jsem ho ohnul, aby v naprosté většině věcí sedělo i na SR, ale jiné státy už by s ním bez přeprogramování vyjely hodně okleštěně (nefungovalo by např. turist. značení či vyhledávání měst). Takže pak si např. člověk z ČR stáhne mapu Portugalska od německého autora a diví se, kolik toho v ní oproti Německu chybí. A pokud jsou v náhledu mapy vidět velké šrafované oblasti, může jít o mapu bez TYPu (tedy bez nastavení vykreslování grafiky), což vypadá ještě hůře než Evropa od Garminu.
 
lesek23.02.2015 22:45
jeje ,ono mi to opravdu delalo paseku kdyz se objevil treti odbocovaci pruh !! sipka ukazovala vlevo presne u sjezdu .Dave diky za tvou trpelivost. Moc si mi pomohl , budu to sledovat a kdyby neco zase budu skemrat o radu:-))
 
 Dave:24.02.2015 10:17
 Takže tip pro slovenské mapery - pokud chcete zamezit popisovaným zmatkům, kdy některé Garminy požadují odbočení vlevo v místech dálničních sjezdů, neměňte před sjezdy počet pruhů na 3 - nechávejte jen 2, jako je to u dálnic v ČR (či u dříve zadaných dálnic v SR). Ale chápu, proč to takto měníte - u 3 zadaných pruhů je další tag, který určuje jejich směry, což může být využito pro zobrazení řazení do pruhů, což kompilátor map pro Garmin zatím neumí.

Jinak stránky byly ráno nedostupné, příp. se objevovala matoucí chybová hláška - v poslední době docela častý projev výpadku hostingu wz.cz.
 
lesek23.02.2015 20:21
mapa vedla dobre presne jako popisujes,jen hlas a sipka v hornim rohu me posilaly mimo , napadlo me ze jsem nerestartoval gpsku jenom jsem vypnul cz a zapnul sk mapu mohlo by to neco udelat?po vjezdu do republiky jsem prehodil mapy restartnul a jelo to jako hodinky
 
 Dave:23.02.2015 22:10
 Vliv by to mělo, pokud by zůstala aktivní předchozí trasa a nový cíl by se přidal do ní.

Teď mě napadlo, jestli ti to prostě jen nehlásilo, že se máš držet v levém pruhu, tedy aby jsi nesjížděl na nějakém exitu. Že Garmin moc nerozlišuje "držte se vlevo" a "odbočte vlevo", to jsem si všiml. Díval jsem se do mapových dat, že slovenská D1 je v těchto místech zadaná jinak než české dálnice, kousek před exitem je označovaná jako 3-pruhá. Co přesně ukazovala šipka a v jaké vzdálenosti od exitu? Pokud jsi měl "odbočit vlevo" těsně před exitem, tedy v místě, kde se dá odbočit jen vpravo a v mapě jsou na krátkém úseku zadány 3 pruhy místo 2, tak bych to chápal.

Zobrazit vzkazy:
1-20    21-40    41-60    61-80    81-100    101-120    121-140    141-160    161-180    181-200    201-220    221-240    241-260    261-280    281-300    301-320    321-340    341-360    361-380    381-400    401-420    421-440    441-460    461-480    481-500    501-520    521-540    541-560    561-580    581-600    601-620    621-640    641-660    661-680    681-700    701-720    721-740    741-760    761-780